porady

Jak znaleźć sponsora sportowego

24 sierpnia 2018 0

jak znaleźć sponsoraUprawianie sportu wiąże się  z niemałymi wydatkami. Dla osób, które robią to z pasji, ale tylko amatorsko, nie robi większej różnicy, czy pieniądze zainwestowane w sprzęt i udział w imprezach sportowych zwrócą się. Niektórzy nie potrzebują nawet specjalnego sprzętu, a czerpią taką samą radość i radzą sobie doskonale w danej dziedzinie sportu. Sprawa ma się zupełnie inaczej jeżeli weźmiemy pod uwagę osoby zajmujące się sportem profesjonalnie. W ich przypadku sport to całe życie, ze względu na to, że jest także zawodem wykonywanym odpowiedź na pytanie jak znaleźć sponsora jest istotą w osiągnięciu celu sportowego.

Czy każdy może znaleźć sponsora?

Każdy, kto ubiega się o jakiegokolwiek sponsora, musi mieć coś do zaoferowania. Sponsorzy działają na zasadzie mechanizmów rynkowych i nie będą oglądali się na zawodników lub drużyny, które nic sobą nie reprezentują lub dopiero „mają plany” odnośnie przyszłych sukcesów. Idąc do sponsora należy mieć już wykreowaną, pewną opinię oraz solidne wyniki. Każda tego typu umowa działa na zasadzie barteru – ja oferuję swoją osobę, wy oferujecie sprzęt, pieniądze. Nie jest też powiedziane, że tylko zwycięzcy otrzymują sponsorów. Liczy się to, czy będziemy umieli „sprzedać” nasza historię.

Korzyści ze sponsoringu dla inwestora

Kolejnym ważnym czynnikiem jest rozpoznawalność w środowisku sportowym. Umiejętność wyróżnienia się z tłumu potrafi przyciągnąć wielu potencjalnych sponsorów. Niezastąpionym źródłem „fejmu” są portale społecznościowe. Platformy takie jak facebook, instagram, youtube, snapchat potrafią przyciągnąć rzesze zwolenników, jeżeli to, co robimy, jest szczere i wyraziste. Nasza prezencja i umiejętność przekazania swojej pasji odgrywają w tym kluczową rolę. Ukazywanie swojego stylu życia innym ludziom zachęca ich do podążania podobną drogą, w tym również do korzystania ze sprzętu, z którego my sami korzystamy.

Szukać sponsora może każdy

Po spełnieniu powyższych punktów uzyskanie sponsora powinno być dziecinnie proste. Jeżeli jeszcze reklamodawca nie zgłosił się sam (co jest bardziej prawdopodobne przy dużych zasięgach), powinniśmy zacząć od lokalnych i małych firm. Nasza oferta powinna być jasno sprecyzowana oraz powinna zawierać dokładne cele, które będziemy w stanie zrealizować. Każdy sposób pomocy jest cenny – niezależnie od tego, czy jest oferowany nam sprzęt, czy pieniądze. Na ogół firmy są mniej skłonne do oferowania pieniędzy, chyba że mówimy o dużych zespołach, np. piłkarskich.

There are 0 comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *